• فارسی
  • English

دستگاه تصفیه آب خانگی اسمز معکوس RO

دستگاه تصفیه آب خانگی ، ضرورت استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی به روش اسمز معکوس (RO) لیان تدبیر

امروزه نیاز به آب آشامیدنی تمیز به یک ضرورت تبدیل شده است. سالانه میلیون ها نفر به بیماری های منتقله از طریق آب آلوده می شوند و هزاران نفر نیز در اثر استفاده از آب آلوده، جان خود را از دست می دهند. آب مصرفی ممکن است حاوی TDS ، باکتری ، ویروس ، سموم دفع آفات و مواد شیمیایی مضر باشد، همچنین امکان آلودگی آب از طریق خطوط لوله زنگ زده و قدیمی و یا ذخیره در مخازن غیر بهداشتی وجود دارد. اطمینان از تصفیه آب دقیقاً قبل از نوشیدن از اهمیت بالایی برخوردار است. از این رو دستگاه تصفیه آب خانگی به روش اسمز معکوس (RO) به یک نیاز اساسی برای زندگی سالم و رفاه حال شما و خانواده تان تبدیل شده است، شرکت فنی مهندسی لیان تدبیر جهت تامین این آب آشامیدنی سالم، همواره در کنار شما می باشد.


دستگاه ها و فیلترهای تصفیه آب خانگی لیان تدبیر

بدن انسان به صورت مداوم نیازمند آب آشامیدنی سالم می باشد. با توجه به اینکه اکثر منابع آب شهری تصفیه شده هستند ولی با این وجود آب آشامیدنی می تواند حاوی باکتری، ویروس، مواد جامد معلق و میزان کلر مضر باشد. علاوه بر این ، آب با سختی باعث ایجاد رسوب می شود که این رسوب می تواند باعث انسداد لوله ها و آسیب هیترها شود و در نهایت طول عمر لوازم خانگی را کاهش دهد.
شرکت لیان تدبیر طیف گسترده ای از تجهیزات تصفیه آب خانگی را به همراه خدمات نصب و راه اندازی ارائه می نماید که نگهداری آن نیز بسیار آسان می باشد.
مزایای استفاده از محصولات شرکت لیان تدبیرعبارتند از:
– صرفه جویی قابل توجه در هزینه های انرژی و نگهداری سیستم
– تهیه آب آشامیدنی شفاف، خالص و سالم
– افزایش عمر مفید لوازم خانگی


سیستم اسمز معکوس خانگی (RO) جهت تصفیه آب لوله کشی شهری

با توجه به کمبود آب وهمچنين روند رو به افت کيفيت آب منابع موجود شهري و افزايش املاح محلول آب و تغيير مشخصات فيزيکي‌، ‌شيميايي و ميکروبي، در سطح جامعه نگراني هاي جدي را در مورد تامين آب ايجاد کرده است. محدوديت منابع آبي در برخي مناطق شهري واستفاده اجتناب نا پذير از منابع غيرمطمئن و همچنين تبليغات رسانه اي مبني بر آلودگي هاي مختلف آب شهري، بشر را به سمت دستگاه های تصفيه خانگي بويژه با سیستم اسمز معکوس (RO) سوق داده است.

افزايش روز افزون استفاده از سیستم اسمز معکوس (RO) خانگی و از طرفي اعتراضات و شکايات مردمي در خصوص طعم تلخي و مزه هاي نا مطبوع در آب تصفيه شده توسط دستگاههاي خانگي ما را بر آن داشت که با توجه به اهميت سلامت و بهداشت عمومي جامعه کيفيت آب خروجي دستگاه هاي سیستم اسمز معکوس (RO) خانگی را افزایش دهیم، از همین رو شرکت مهندسی لیان تدبیر با بهینه ترین سیستم های اسمز معکوس (RO) خانگی در خدمت سلامت جامعه می باشد و مانند همیشه رسالت خویش، جهت تصفیه آب و چشاندن طعم گوارای آب را به کام هموطنان خویش به انجام می رساند.


آب گواراترين نوشيدني، با دستگاه تصفیه آب خانگی اسمز معکوس (RO) لیان تدبیر

آب آشامیدنی علاوه براینکه از نظر ظاهری بایستی شفاف وزلال وعاری از کدورت باشد از نظر کیفیت میکروبی وشیمیایی نیزبایستی درحدمطلوب قرار داشته باشد. بالا بودن غلظت جامدات محلول در آب باعث ایجاد مزه شوری شده وتمایل مصرف کنندگان را به مصرف چنین آب هایی کاهش می دهد .به همین دلیل مصرف کنندگان همیشه در پی آب های شیرین بوده اند.

دستگاه هاي تصفيه آب خانگي با روش اسمز معکوس RO در کاهش و حذف ميزان سختي راندمان بسيار بالايي داشته بطوريکه در مواردي ميزان املاح نزديک به عدد يک رقمي مي باشد و طعم تلخي خاصي به آب داده و موجب نارضايتي مصرف کنندگان شده است.
آب فاقد سختي يا با سختي خيلي کم اگر چه براي مصارف صنعتي بسيار مناسب است ولي براي آشاميدن مناسب نيست به همين دليل در آب خروجي دستگاه هاي آب شيرين کن با روش RO غلظت سخي بايستي بالاي 100 ميلي گرم در ليتر و در محدوده 100 تا 150 ميلي گرم در ليتر قرار داشته باشد. در حاليکه در مورد غالب دستگاه هاي تصفیه آب خانگی اسمز معکوس (RO) مقدار سختی در محدوده کمتر از 50 ميلي گرم در ليتر قرار داشته است. که براي مصارف آشاميدن بسيار نا مناسب است، از این رو دستگاه های تصفیه آب خانگی اسمز معکوس (RO) مجهز به فیلتر افزوئن سختی و مواد معدنی مورد نیاز جهت افزایش کیفیت و گوارایی آب می باشند.


خواص آب تصفیه شده توسط سیستم اسمز معکوس خانگی (RO) لیان تدبیر

• دستگاه هاي تصفيه آب خانگی اسمز معکوس (RO) لیان تدبیر، جهت ارتقاء سطح سلامت جامعه و بهبود مشخصات فيزيکي ، شيميايي و ميکروبي آب مصرفی در اختیار هموطنان می باشد.
• ميزان سختي کل آب تصفیه شده توسط دستگاه هاي تصفيه آب خانگی اسمز معکوس (RO) لیان تدبیر، در حد ميزان حد مطلوب و مجازدر طبقه بندي آب با سختي متوسط قرار دارد.
• دستگاه هاي تصفيه آب خانگي با روش اسمز معکوس (RO) لیان تدبیر دارای فیلتر افزایش سختی و املاح معدنی به آب می باشند، که باعث افزایش طعم مطلوب و گوارایی آب شده و مشتریان ما، هرگز طعم تلخي خاصي تجربه نکرده و شاهد نارضايتي مصرف کنندگان نمی باشیم.
• در مواردي که دستگاه تصفيه نصب و استفاده مي شود جهت متعادل شدن غلظت املاح در آب تصفيه شده نهايي آب خروجي با درصد خاصي از ورودي مخلوط ميگردد، که علاوه بر عدم طعم گوارا، امکان مخلوط شدن مجدد فلزات سنگین و املاح مضر و سمی و ایجاد مشکلات میکروبی وجود دارد، لذا دستگاه هاي تصفيه آب خانگی اسمز معکوس (RO) لیان تدبیر، مشکل فوق را رفع نموده است.
• ارائه آموزش هاي لازم و بروشور کامل و صحيح از دستگاه هاي تصفيه آب خانگي جهت مصرف کنندگان دستگاه هاي تصفيه آب خانگی اسمز معکوس (RO) لیان تدبیر


سیستم اسمز معکوس خانگی (RO)

• اسمز معکوس با انتقال مولکولهای آب از طریق ایجاد فشار به غشای RO باعث حذف ناخالصی ها و تولید آب آشامیدنی خالص می شود.
• پمپ تقویت کننده برقی بسیار بادوام جهت تامین فشار آب مورد نیاز، بدون در نظر گرفتن تغییرات فشار با راندمان بالا ، قابل اطمینان که عملکرد صحیح سیستم اسمز معکوس RO را تضمین می کند.
• سیستم اسمز معکوس با راندمان بالا جهت تامین آب آشامیدنی خالص و سالم، این سیستم در زیر سینک نصب شده و بهترین سختی گیر و خالص کننده آب تا 99 درصد می باشد که بیش از 1000 آلاینده و سختی از جمله سرب (حذف سرب تا 98 درصد) ، کلر ، فلوراید ، آرسنیک ، هورمون ها ، آزبست ، کلسیم ، سدیم از بین می برد.
• تولید آب تصفیه شده با طعم عالی حتی بهتر از اکثر آب های بطری بست بندی که باعث بهبود کیفیت و طع


لزوم استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی

• در تأسیسات تصفیه آب شهری، نیترات که از خطرناک ترین آلاینده های آب می باشد به هیچ عنوان حذف نمی شود و برای حذف آن به دستگاه تصفیه آب مجهز به فیلترهای پیشرفته نیاز است.
• در تصفیه خانه های شهری کلر افزوده شده به منظور از بین بردن باکتری و ضدعفونی کردن آب، ارتباط مستقیمی با بسیاری از سرطان ها و ناهنجاری های جنینی و همچنین بیماری های قلبی و آسم دارد.
• معمولا آب تصفیه شده از تصفیه خانه های شهری از میان لوله های زنگ زده و قدیمی کیلومترها عبور می کند که این خود موجب آلوده شدن مجدد آب تصفیه شده می گردد.
• جوشانیدن آب مصرفی موجب از بین بردن آلودگی میکروبی موجود در آب نمی گردد و ناخالصی و سختی های حل شده در آب را نیز از بین نمی برد بلکه با هرچه بیشتر جوشاندن آب، میزان غلظت املاح و نیترات موجود در آن افزایش می یابد و خود سبب بروز بیماری های متعددی می گردد.
• لذا استفاده از دستگاهی است که مطمئن باشیم آب سالم و باکیفیت را در اختیار ما و عزیزانمان قرار خواهد داد، بنابراین چاره ای جز استفاده از یک دستگاه تصفیه آب مطمئن نخواهیم داشت.

مشخصات دستگاه ها و فیلترهای تصفیه آب خانگی لیان تدبیر

دستگاه تصفیه آب خانگی 9 مرحله ای لیان تدبیر مجهز به واحد ضدعفونی UV و فیلتر قلیایی و ممبران UF

دستگاه تصفیه آب خانگی 9 مرحله ای لیان تدبیر مجهز به واحد ضدعفونی UV و فیلتر قلیایی و ممبران UF

دستگاه تصفیه آب خانگی 8 مرحله ای لیان تدبیر مجهز به واحد ضدعفونی UV و فیلتر قلیایی

دستگاه تصفیه آب خانگی 8 مرحله ای لیان تدبیر مجهز به واحد ضدعفونی UV و فیلتر قلیایی

دستگاه تصفیه آب خانگی 7 مرحله ای لیان تدبیر مجهز به واحد افزودن مواد معدنی

دستگاه تصفیه آب خانگی 7 مرحله ای لیان تدبیر مجهز به واحد افزودن مواد معدنی

دستگاه تصفیه آب خانگی 6 مرحله ای لیان تدبیر مجهز به واحد فیلتر پست مینرال

دستگاه تصفیه آب خانگی 6 مرحله ای لیان تدبیر مجهز به واحد فیلتر پست مینرال

دستگاه تصفیه آب خانگی 5 مرحله ای لیان تدبیر مجهز به واحد فیلتر پست کربن

دستگاه تصفیه آب خانگی 5 مرحله ای لیان تدبیر مجهز به واحد فیلتر پست کربن

اثرات زیان بار نیترات بر سلامتی و لزوم حذف آن توسط دستگاه تصفیه آب خانگی به روش اسمز معکوس (RO)

خطر اولیه نيترات در آبهای آشامیدنی زمانی اتفاق میافتد که در دستگاه گوارش فرم نیترات به نیتریت تبدیل شود .نیتریت باعث اكسيد شدن آهن موجود در هموگلوبين گلبولهاي قرمز شده ونهايتا نمي تواند اكسيژن را با خود حمل كند،به اين حالت متهموگلوبینميا گویند (بعضی آن را بعنوان سندرم کودکان آبی شناخته اند) در صورت عدم حضور اكسيژن ، سلولهای بدن ممکن است بميرند ويا‌ پوست کبود شود. در افراد بالای یکسال ،توانایی سریع تبدیل متهموگلوبین به هموگلوبین وجود دارد و علی رغم سطح بالای نیترات و نیتریت ، مقدار متهموگلوبین در سلولهای قرمز خون کمتر باقی می ماند، به هر حال در کودکان زیر شش ماه ، سیستم آنزیمی آنها به دلیل عدم تكامل ، توانایی کاهش متهموگلوبین به هموگلوبین را ندارند و متهموگلوبینميا اتفاق میافتد. همچنین در افراد سالمند که به دلایلی سیستم آنزیمی آنها صدمه دیده ممکن است ، همين اتفاق بیافتد.درسال ۱۹۶۲ ، انجمن بهداشت عمومی امریکا: حد مجاز نیترات درآب آشامیدنی را بر حسب نيتروژن ۱۰ ميلي گرم در ليتر( بر حسب نيترات ۵۰ ميلي گرم در ليتر) توصیه نمود.

این استاندارد بمنظور حفظ سلامت کودکان، براساس دانسته هاي قابل دسترس تعيین شد ، عامل بالقوه خطرناک دیگر برای سایر افراد بستگی به واکنش های فردی و دریافت نیتریت و نیترات از همه منابع دارد. در طی دوره سال های ۱۹۹۲-۱۹۷۰ ایالات متحده ، دربررسي زمین شناسی ، میزان نیتروژن – نیترات ۹% از چاههای خصوصی را بیشتر از حد مجاز ۱۰ ميلي گرم درليتر بر حسب نيتروژن اعلام نمود. از آن زمان به بعد سازمان حفاظت محیط زیست (EPA) حداکثر سطح مجاز نیترات در آب آشامیدنی را بر حسب نيتروژن نيترات ۱۰ ميليگرم درليتر( برحسب يون نيترات ۵۰ ميلي گرم درليتر)و سطح مجاز نيتروژن- نیتریت ۱ ميلي گرم درليتر( بر حسب يون نيتريت ۳ ميلي گرم در ليتر) پذیرفت .در بررسي های بعدی برای تغییر استانداردها ، دلایلی برای تغییر آن وجود نداشت ، به هر حال تعیین سطح دقیق غلظت نیتروژن در آب برای اعلام سالم یا ناسالم بودن آن مشکل است. مسئله اي كه باید مورد توجه قرار گیرداين است كه نیتروژن ممکن است از غذا و یا سایر منابع دیگر نيز دریافت گردد .علي رغم اينكه حداکثر سطح مجاز ( MCL)) نیتروژن _ نیترات در آب آشامیدنی ۱۰ ميليگرم درليتر( برحسب نيترات ۵۰ ميلي گرم درليتر)تعیین شده ، موارد ی از تماس كودكان با آبهاي آشاميدني بالاتر از حد مجاز وجود داشته كه متهموگلوبینميا در بين آنان مشاهده نشده است.

راهنمای قطعی برای اینکه در يك محدوده خاص متهموگلوبینما رخ دهد ،تعیین نشده است. بنا بر این بهتر است در صورتیکه نیترات آب بیشتر از حدمجاز باشد ، برای تهیه غذا و شیر کودکان از سایر منابع آبی دیگر استفاده نمود، همچنین ، گزارشاتي مبنی بر نقص هایي در هنگام زایمان به دلیل مصرف آب آشاميدني آلوده به نيترات وجود دارد .بنابر این توصیه میگردد ، مادران باردار از آب آشامیدنی که نیترات آن بالاتر از حد مجاز است مصرف ننمایند. همچنین توصیه میگردد مادران شیر ده نیز به دلیل انتقال نیترات از راه شیر به بچه ، از آبهای دارای نیترات بالاتر از حد مجاز مصرف ننمایند.در افراد بزرگسال که در معرض محدوده بالاتر از میزان تعیین شده ،قرار گرفته اند اثرات سوء بر سلامت آنان کمتر مشاهده شده است و بدون اینکه اثرات سمی داشته باشند میتوانند آبهای آشامیدنی با غلظت بالاتر رامصرف نمایند .اما چون ممکن است درمدت زمان طولانی مصرف آبهای دارای نیترات بالا ، اثرات مزمن بر جای بگذارد ،توصیه می شود که کمتر مصرف شود .اگر به استناد نتایج آزمایشات ، سطح نیترات آب بالاتر از حدمجاز اعلام شدو فقط بزرگسالان يا بچه های بزرگتراز آن آب مصرف می کنند لازم است با پزشک محل مشورت وتوصیه های درمانی را مد نظر قرارداد.خطر بروز سرطان درآبها و یا غذاهایی که نیترات ونیتریت داشته اند ،گزارش شده است ،احتمالاً نیترات در بدن با آمین ها یا آمیدها واکنش نشان داده ونیتروز آمین تشکیل می شود که عامل شناخته شده سرطان میباشد. قبل از تشکیل نیتروز آمین ،نیترات باید به نیتریت تبدیل شود.اهمیت خطربروز سرطان به دلیل وجود نیترات در آبهای آشامینی شناخته شده نیست .آلودگی باکتریولوژیکی در آب ممکن است بطور خاصی به قابلیت حضور نیترات در آب کمک کند منابع آبهای آشامیدنی که نیترات آن بر حسب نيتروژن بالاتر از ۱۰ ميليگرم درليتر( برحسب نيترات ۵۰ ميلي گرم درليتر) می باشد ،باید از نظر آلودگی باکتریولوژیکی نیز آزمایش شوند .وجود هم نیترات و هم آلودگی باکتریولوژیکی ،در چاههای غير بهسازي، ممکن است به دلیل نفوذ آبهای سطحی، مواد زائد جامد، فاضلاب يا منابع دیگر باشد


انواع روش های تصفیه آب آلوده به نیترات و مزایای دستگاه تصفیه آب خانگی به روش اسمز معکوس (RO)

نیترات به سه روش از آب حذف می گردد : تقطیر _ اسمز معکوس(RO) _تبادل یونی،تجهیزات موردنیاز برای این فرآیندها از طریق سازنده های متعدد قابل دسترسی است .فیلترهای جذب کربن ، فیلترهای مکانیکی از انواع مختلف واستانداردهای سختی گیری آب ،نیتروژن و نیترات را حذف نمیکنند. فرآیند تقطیر شامل گرم کردن آب تا نقطه جوش، جمع آوری و متراکم کردن بخارات باسیم پیچ فلزی ،‌که تقریباً در این فرآیند ۱۰۰٪ نیتروژن –نیترات حذف می شود.تنها با جوشاندن آب، غلظت نیترات كاهش نمي يابد بلكه مرحله جمع آوری و متراکم نمودن بخارات آب جوشیده است كه نیترات را حذف مي نمايد وآب بدون نیترات بدست می آید.در فرآیند اسمز معکوس ، با فشار، آب را از میان غشاء نیمه تراوا عبور میدهندو.در حین عبور آب از فیلتر ، آلودگی نیترات حذف می گردد . مطابق اظهارات سازندگان حدود ۹۵-۸۵٪ نیترات به روش اسمز معکوس(RO) حذف می گردد. میزان حذف واقعی ممکن است متفاوت باشد که به کیفیت آب ورودی ،سیستم فشار و درجه حرارت آب بستگي دارد.فرایند تبادل یونی برای حذف نیترات بر اساس همان روش سبک کننده های آب خانگی عمل می کند. طبق استاندارد سبک کننده های آب ،یون کلسیم ومنیزیوم با یون سدیم تعویض می گردد .به هر حال در فرآیند حذف نیترات ،آنیون ها با رزین های مورد استفاده تعویض و در حین عبور از رزین ها ،یون های کلراید جایگزین یون های سولفات و نیترات می شود. از آنجا ئیکه رزین هایی که با آنیون ها مبادله می شوند ،در اولویت انتخاب ،سولفات را به نیترات ترجيح می دهند.

ميزان سولفات در آب ، یکی از فاکتورهای مهم درکارآئی سیستم تبادل یونی برای حذف نیترات می باشد.کلیه روشهای فوق بمنظور حذف نیترات در آب ،نسبتاً پر هزینه ميباشند، هم هزینه اولیه و هم هزینه بهره برداری باید مورد توجه قرار گیرد. هزینه بهره برداری شامل : انرژی مورد نیاز برای بهره برداری سیستم ، آب مورد نیاز سیستم شستشو فیلترها، تعمیرات و نگهداری عمومی. صرفنظر از کیفیت تجهیزات خریداری شده ، ممکن است بهره برداری از سیستم رضايت بخش نباشد ، مگر اینکه نگهداری آن مطابق با توصیه سازنده باشد. نگهداری تجهیزات شامل تمیز کردن دوره ای و تعویض بعضی ازقطعات آن بوده و همچنین هزینه های نصب تجهیزات نيز بايستي مورد توجه قرار گیرد، که با توجه به مزایا و معایب هر یک تا کنون سیستم اسمز معکوس خانگی به روش اسمز معکوس (RO) روش برگزیده می باشد که بالارین راندمان و کاربرد را در تصفیه آب شرب دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *